1ª sessió - presentació del projecte




  • Professor: Albert
  • Assignatura: Tutoria
En aquesta primera sessió presentem la proposta a l'alumnat. Es fa memòria sobre l'experiència que van dur a terme el curs passat quan anaven a 3r A (hi ha alguns que no formaven part d'aquest grup, altres sí. Alguns dels que hi eren se'n recorden, altres no).

Es presenta el material, la tasca a realitzar i s'inicia la primera sessió visualitzant el primer vídeo motivador que està al material sobre el vel islàmic, tot intentant respondre a la pregunta de perquè els mitjans es centren més en els símbols islàmics (com en el cas del hijab):



Un cop veuen el vídeo, es demana que facin una breu reflexió sobre la situació i alguns parlen de les gorres, tot fent el paral·lelisme. L'Albert els demana que vagin més enllà, i fem una pluja d'idees sobre símbols culturals que veuen al seu entorn. El resultat és prou variat:
- La creu que porta un company al coll
- La creu de l'església
- Dues noies del centre que porten el mocador (els preguntem si els hi han preguntat perquè el porten i diuen que no, que s'ho podrien pendre com una falta de respecte...)
- Un local on es va a pregar (probablement sigui una església evangelista)
- Llatins que porten medalles de verges d'or
- Un home del barri que porta l'estrella de David
- La creu gamada (Esvàstica nazi)
- Graffiti d'un home amb un símbol d'una lluna i una estrella
- Etc.

No dóna gaire temps més. Es demana als alumnes que es fixin aquests dies a veure què troben i què veuen pel seu entorn.